1. Gotowa platforma zatrzymuje Cię przed skalowaniem biznesu
Prawdopodobnie najczęstszym, nadrzędnym powodem jest uniemożliwienie skalowania. Sytuacja ta może wynikać z szeregu problemów, które opiszemy poniżej, natomiast całościowo składają się właśnie na zatrzymanie rozwoju i nie realizowanie potencjału biznesowego.
2. Niestandardowe wymagania dotyczące designu
Zrealizowanie pomysłów projektowych, które dalece odbiegają od standardu, może być trudne, czasochłonne, a więc i kosztowne w przypadku gotowych platform e-commerce. Dedykowana platforma pozwala na pełną kontrolę i całkowitą swobodę pod tym względem. Umożliwia to tworzenie niepowtarzalnych doświadczeń zakupowych i zdecydowane wyróżnienie się pod tym kątem względem konkurencji.
3. Poprawa wydajności sklepu
Niektóre platformy e-commerce doskonale sprawdzają się w przypadku małych i średnich sklepów. Kiedy jednak sprzedaż rośnie, system traci na szybkości, pojawiają się błędy, a w ich efekcie cierpi cały biznes. W niektórych przypadkach rozwiązanie problemów wydajnościowych da się rozwiązać w ramach istniejącego systemu, jednak są sytuacje, w których dedykowany system to jedyne możliwe remedium.
4. Proces zakupu i płatności
Ramy gotowych platform e-commerce często uniemożliwiają wdrożenie rozwiązań, które są istotne dla biznesu. Jeśli kluczową cechą sklepu ma być maksymalna prostota zakupu ograniczająca się do kilku kliknięć, uzyskanie tego efektu może być znacznie łatwiejsze pisząc kod od zera.
Podobnie sprawa może wyglądać w przypadku chęci wdrożenia nietypowych płatności – np. kryptowalutami lub bardziej szczelnego systemu bezpieczeństwa.
5. Niestandardowe rozwiązania marketingowe
Podstawą sukcesu niektórych platform są atrakcyjne formy promocji, takie jak kupony rabatowe, system lojalnościowy lub afiliacyjny. Mogą to też być wygodne integracje z platformami social media, które umożliwiają klientom wygodne pochwalenie się zakupami.
Co prawda, wiele systemów e-commerce posiada tego rodzaju rozszerzenia, a inne umożliwiają łatwą integrację z zewnętrznymi platformami marketingowymi. Jeśli jednak Twój biznes ma wyjątkowe potrzeby w tym zakresie, mogą one nie wystarczyć.
6. Wyjątkowe wymagania klientów
Przykładem może być platforma skierowana do osób niepełnosprawnych lub niewidomych. W takiej sytuacji konieczne mogą być udogodnienia takie jak np. obsługa głosowa lub pewne uproszczenia procesu zakupu. Niestety, zazwyczaj tego typu potrzeby wymagają dedykowanych rozwiązań.
7. Niestandardowy asortyment
Jeśli część produktów może być w znaczny sposób modyfikowana przez klienta, stworzenie narzędzia do tego w wielu przypadkach może być możliwe wyłącznie od podstaw. Mowa tutaj na przykład o sklepie z butami, w którym klient może dowolnie wybierać kolory określonych części obuwia.
Kłopotliwym asortymentem może być też żywność, która wymaga określonej szybkości dostarczenia lub warunków dostawy. Idą za tym specyficzne potrzeby dotyczące integracji z wysyłką, ograniczeniem dla określonych regionów.