E-commerce

Integracja systemów dla sieci marketów budowlanych

Na skróty

01.

Klient

Jedna z największych na świecie sieci marketów budowlanych (DIY) posiadająca kilkaset sklepów wielkopowierzchniowych w kilkunastu krajach na 4 kontynentach. Wartość jej globalnej sprzedaży to kilka miliardów euro. W samej Polsce obsługuje ona 35 mln klientów każdego roku.

02.

Wyzwanie

Najważniejszym priorytetem Klienta była automatyzacja procesów wymiany danych o stanach magazynowych. Sieć posiada rozbudowaną bazę produktów, a wymiana informacji między sklepami i magazynami odbywała się półautomatycznie. Ich pracownicy codziennie uruchamiali ręcznie skrypty, które przygotowywały dane do importu do bazy danych sklepu internetowego. Rozwiązanie to było czasochłonne i generowało znaczne koszty. Prowadziło ono również do pomyłek i błędów ludzkich.

Dodatkowym celem Klienta było przyspieszenie i ułatwienie składania zamówień w sklepie internetowym. Istotnym wydawało się tu aktualizowanie cen i dostępności produktów w czasie rzeczywistym oraz monitorowanie ich statusu na wszystkich etapach – od sklepowej półki aż po dostarczenie przez firmy kurierskiej do klienta. Informacja o dostępności towaru w sklepie pozwoliłaby także na składanie zamówień z szybkim odbiorem osobistym, zgodnie ze strategią omnichannel.

03.

Rozwiązanie i zakres prac

Jako najkorzystniejsze rozwiązanie do realizacji wymagań projektu zarekomendowaliśmy wykonanie integracji systemów z wykorzystaniem szyny usług Mule ESB firmy MuleSoft. Rozwiązanie to pozwoliło uzyskać korzyści takie jak:

  • Szybsze ustanawianie połączeń między składnikami systemu.

Zastosowanie szyny ESB (Enterprise Service Bus) wprowadza do ekosystemu warstwę pośrednicząca, która bardzo upraszcza wymianę danych między już stosowanymi komponentami i ich różnymi standardami komunikacyjnymi.

  • Zwiększenie niezawodności kluczowych punktów systemu.

Rośnie niezawodność całego ekosystemu, dzięki poprawieniu odporności poszczególnych elementów na ewentualną niedostępność źródeł danych lub innych zasobów współdzielonych.

  • Zwiększenie wydajności pracy całości rozwiązania.

Szyna ESB pomaga buforować przetwarzane dane, niwelując skutki opóźnień występujących lokalnie w komponentach systemu. Sam przesył danych w obrębie usług szyny odbywa się błyskawicznie i z minimalnym zużyciem zasobów serwerów.

  • Szybsze i łatwiejsze wdrażanie zmian i nowych wymagań.

Architektura MuleESB słynie ze swojej modułowości i otwartości na rozwój. Udostępnia out-of-the-box implementacje szeregu protokołów komunikacyjnych i pozwala na łatwe dołączanie nowych aplikacji i mikroserwisów, w miarę rozwoju ekosystemu. Nowe komponenty komunikują się z pozostałymi za pośrednictwem szyny ESB, co redukuje ryzyko występowania ewentualnych problemów ze wsteczną kompatybilnością. Dzięki temu zminimalizowane jest ryzyko przerw technicznych oraz wystąpienia błędów regresji podczas dodawania nowych funkcjonalności do posiadanych systemów.

  • Zapewnienie ciągłości pracy systemów.

W zakres projektu weszło także utrzymanie systemów i naprawa błędów na podstawie umowy SLA (Service Level Agreement). Zgodnie z nią Avra zapewnia specjalistyczną opiekę nad powierzonymi systemami przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku.

 

Zakres prac:

  • Warsztaty z Klientem
  • Analiza biznesowa
  • Analiza i optymalizacja procesów
  • Middleware development
  • Backend Development
  • Frontend Development
  • Integracja systemów
  • Utrzymanie systemów (SLA 7/365)
04.

Rezultaty

  • Zwiększony poziom kontroli nad kluczowym procesem biznesowym, dzięki rozwiniętemu monitoringowi poprawności działania
  • Aktualizowanie cen i dostępności produktów w poszczególnych sklepach w czasie rzeczywistym
  • Łatwiejsze składanie zamówień w sklepie internetowym oraz szybsze ich przetwarzanie
  • Zmniejszenie nakładów pracy manualnej dzięki zautomatyzowaniu wymiany danych między systemami.

„Przez cały okres współpracy, zarówno w obszarze rozwoju, jak i utrzymania różnych aplikacji, nigdy się nie zawiedliśmy na usługach Avra Software. Zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie i zaangażowanie w trudnych momentach i przy bardzo dynamicznych mianach w projekcie, co przekładało się na terminowe wdrożenia i co najważniejsze – z zachowaniem najwyższej jakości.”

Manager ds. technologii internetowych

Zbuduj z nami wyjątkowy projekt!

Napisz do nas czego potrzebujesz. A my zaproponujemy rozwiązania szyte na miarę Twojego biznesu.

Wyceń projekt