Wyzwanie postawione przed Avrą polegało na jak najszybszym stworzeniu scentralizowanego systemu do zarządzania bazą noclegową dla uchodźców. W jej skład wchodziło kilkaset obiektów różnego typu rozproszonych po całym województwie – zarówno dedykowane obiekty prywatne (hotele, pensjonaty), jak i obiekty publiczne przystosowane do zapewnienia noclegu (hale sportowe, szkoły, przestrzenie biurowe).
Niezbędne było zapewnienie automatycznej wymiany danych w czasie rzeczywistym, by móc szybko rozmieszczać przyjeżdżających uchodźców i nie zachodziła konieczność ręcznego weryfikowania aktualnie dostępnych miejsc noclegowych.
Z kolei w celu łatwego i transparentnego rozliczania dofinansowań dla udzielających noclegów, konieczne było umożliwienie zbierania statystyk i raportowania na potrzeby władz samorządowych.
Przygotowany system musiał gwarantować bezpieczeństwo przechowywanych danych osobowych i być przystosowany do zarządzania dynamicznie zmieniającą się pulą miejsc noclegowych, których liczba sięgała w szczytowym momencie kilkudziesięciu tysięcy.
Jednocześnie system musiał być na tyle prosty i intuicyjny w obsłudze, by operatorzy mogli z niego korzystać zaledwie po krótkim przeszkoleniu zapewnionym przez Avrę.